Terveiset täältä sairasvuoteelta! Minuun iski tuo kamala flunssavirus, joka on jo muutaman viikon riehunut ympäri kouluja ja työpaikkoja. Yskä on kamala, päätä särkee ja on kuumeinen ja voipunut olo. Ei kiva. Nyt vaan vähän lepoa niin kyllä se varmaan tästä.

Kaunis kiitos kaikille teille, jotka kirjoititte niin kivoja juttuja itsestänne edelliseen postaukseen. Ihania lukijoita täällä Villa Valkossa! Minua itseäni tuo postaus inspiroi todella paljon! On kiva tutustua teihin paremmin!


Minulla on jo hetken ollut olohuoneen kapeassa ikkunassa Ikean amppeli, jonka sain siskoltani synttärilahjaksi. On se tainnut täällä blogissa vilahtaa aiemminkin. Silloin siinä oli varmaan toinen kasvi, eli perinteinen juoru. Se ei tainnut kuitenkaan tykätä ihan noin valoisasta paikasta tai sitten muuten hoidin sitä väärin, sillä se alkoi nuutumaan, enkä saanut sitä enää virkoamaan. 


Pitää varmaan valita viherkasvit hoitajan mukaan. En muista mikä tämän kasvin nimi oli, mutta se on tuollainen vähän mehikasvimainen ja ne ovat tunnetusti helppohoitoisia varsinkin jos emäntä on yhtä laiska kastelija kuin minä. Muutenkin tykkään tuosta enemmän kun se on vähän piemenpi kuin se juoru niin pääsee ruukku ja amppelikin paremmin esille. Ja vaikka olen sitä laiskasti kastellut, ei se ole ollut moksiskaan.  Ja tuosta amppelista minä pidän hirmuisesti. Siinä on ihania puuhelmiä ja muutenkin se on niin luonnollinen ja kaunis. Ikeassa näihin amppeleihin on nyt laitettu sellaisia tarjottimia, joissa on viherkasveja. Minusta nekin ovat aika kivoja.


Syksyn tullen näköjään iskee myös kaikenlaiset sisustushimotukset. Viherkasvirintamalla minua himottaa peikonlehti, joka varmaan on kohta ristitty blogikasviksi, koska monilla niitä näyttää olevan. Peikonhelti on ilmeisesti myös aika helppohoitoinen, joten se saattaisi sopia minulle hyvin. Sisutuksessa muuten minua himottaa nyt kaikenlaiset tummat sävyt ja saattaa olla, että ryhdyn syksyn tullen vielä maalaushommiin tavoitteena maalata yksi kaappi valkoisesta mustaksi. Miehelle siitä jo tänään vähän mainitsinkin ja ihmetyksekseni sain yllättävän myötämielisen vastauksen.

Nyt lähden tästä keittämään kuumaa teetä ja lepäilemään virustenkarkoituspuuhiin. Kertokaahan, mitä sisustushimotuksia teillä on, viherkasveja tai muuta?

I love everything green and with the autumn just arriving I can see that I'm getting more and more into all kinds of interior decoration stuff like painting furniture and walls and such.

Love, Kati