Kuten monet teistä tiedättekin, olen viime kuukaudet panostanut erityisesti terveelliseen syömiseen. Marjojen syömistä olen lisännyt reippaasti. Olen aina pitänyt marjoista, mutta niiden hinta on välillä hirvittänyt. Nyt kuitenkin mietin asiaa vähän toisin. Jos marjarasia maksaa esim. 2,50€, olen pitänyt sitä kalliina. Kuitenkaan kun karkkipussi maksaa saman, en ole hintaa paljon miettinyt. Kuitenkin marjat tekevät oikeasti minulle hyvää, kun taas karkkipussista ei voi sanoa samaa. Nyt olen siis iloisesti maksanut kalliitakin hintoja tuoreista marjoista ja jättänyt karkkipussit ostamatta. 


Tässä pieni hifistelyjuttu vielä teille, joita nämä ravitsemusjutut kiinnostavat vähän enemmänkin. Painonhallitsijalle marjat ovat mannaa. Ne sisältävät resveratrolia, jonka on tutkimuksissa todettu ehkäisevän lihavuutta. Lisäksi ne auttavat taltuttamaan makeannälkää ja toimivat herkkujen korvikkeena. Mustikat ovat ehkä minun oma suosikkini, mutta kyllä muutkin marjat maistuvat. Lisää tuosta tutkimuksesta voit lukea esim. täältä.



Ihanaa kesäviikkoa sinulle! Nautitaan marjoista ja muista luonnon herkuista! Ja niitähän on muuten aika kiva myös kuvata, vai mitä? :)

I've been paying quite a lot of attention to my diet recently and have added plenty of berries and fruit to my diet. My favourite berry is blueberry but strawberries and raspberries are good too. Luckily there are plenty of lovely berries in the supermarket during the summer months.

Love, Kati