tiistai 20. tammikuuta 2015

Punainen


Pieni Lintu -blogin makrokuvahaasteessa on tällä viikolla aiheena punainen.  Pääni puhki mietin, että mitähän punaista tähän kuvaan kun meiltä ei punaista ainakaan sisustuksesta löydy ollenkaan.  Onneksi muistin nämä Iittalan Taika -astiat.  

Minulla oli ollut jo joitain vuosia nuo lautaset, muttei niihin sopivia kuppeja ja hankinkin nuo kupit vasta joulun alla.  Niitä tulikin kyllä käytettyä todella paljon varsinkin glögi- ja joulutorttutarjoiluun.  Vaikka pidän astiastoa vähän jouluisena, näyttää se näissä kuvissa kuitenkin raikkaan värikkäältä, eikä oikeastaan jouluiselta.  
 




Minulla on aiemmin ollut vaikeuksia punaisten esineiden kuvaamisessa ja niistä on usein tullut epätarkkoja.  Nämä kuvat onnistuivat omasta mielestäni aiempaa paremmin.  Otin kuvat vielä kohtalaisessa päivänvalossa, joten siinäkin mielessä tulos on vähintäänkin tyydyttävä, ainakin minun mielestäni.

Punainen on iloinen väri ja tuokoon se nyt iloa meidän kaikkien päivään!

Mukavaa viikkoa!

- Kati
-------------------------------------------------

Red

This week the Pieni Lintu blog's macrochallenge subject is red.  I was struggling to find something red to photograph as there isn't really anything red in our house.  Luckily I remembered this red crockery set by Iittala.  It's called Taika, which means magic. :)

Have a nice week!

-Kati

Pieni Lintu - MakroTex challenge

34 kommenttia

  1. Nämä Taika astiat ovat todella kauniita :)
    Minäkin opettelin ottamaan hiukan tarkempia kuvia, olen tosi amatööri kameran kanssa, siksi tämä pienen linnun haaste on aika loistava..

    Mukavaa viikkoa sinulle Kati!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kans tykkään näistä haasteista. Kiva kun saa valmiin aiheen, jota kuvata ja sitten vielä yleensä joutuu vähän miettimään toteustapaa. :)

      Poista
  2. Nämä mukit ovat myös minun haaveissa, ehkä ensi syksynä, kun olen saanut opiskelut valmiiksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No onneksi niitä on varmaan pitkän aikaa saatavilla. :)

      Poista
  3. Mä tykkään näistä Klaus Haapaniemen kuvittamista astioista ihan hirveän paljon! Googletin juuri, kun en muistanut, mitä astiastoa mellä on, ja ihan mielettömiä on nuo hänen kuvointinsa ja kuvansa.<3 Mutta siis Satumetsää löytyy meiltä, koska ajattelin sen sopivan vuoden ympäri valkoisiin astioihin..Mä olen muuten sydämeltäni sellainen astiajemmari, että haluaisin kaikenlaisia astioita, jotta voisin sitten mielialan mukaan niitä käyttää. Yritän kuitenkin rajoittaa tätä jemmarin piirrettä itsessäni.;D

    Hyvin olet tosiaan kuvissa onnistunut, sillä kuten sanoit, punainen on vaikea kuvattava. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama täällä. Kaikenlaiset astiat on intohimo ja sitten kun vielä niitä ehkä ei niin haluttuja perintöastioitakin ja kaapit on turpeessa....

      Poista
  4. Sama ongelma kuin minulla, punaista oli vaikea löytää. Onnistuit kuvissasi kuitenkin hyvin.

    T. Täysin arkista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi tajusin nää tosiaan, meillä kun punaista ei paljon ole.

      Poista
  5. Kivat kuvat Kati! Tykkään myös tosi paljon noista Taika sarjan astioista. Iittalan uudessa Tanssi kuosissa on myös jotain tosi kiehtovaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mervi. Kyllä Tanssi näyttää minustakin niin ihanalta.....

      Poista
  6. Näitä astioita siskoni tyttäret keräävät, toinen punaista ja toinen sinistä. Tuota punaista onkin myynnissä vain joulun aikoihin...minun mieleeni hiukan liian levottomat, mutta kivat kuvat olet ottanut!
    Ihanaa tiistai-iltaa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käytän näitä oikeastaan vain jouluna. Ehkä päivittäiseen käyttöön vähän liian värikkäät ja kuviolliset, mutta ne on nätit katettuna kyllä ja tosi jouluiset. Samoin kiitos!

      Poista
  7. Tämä astiasto on ollut toiveissani kauan. Se on vain aika kallis ja mukeja on muutenkin paljon. Tykkään näistä kovin.

    VastaaPoista
  8. Kauniit mukit ja kiva haaste!

    Mulla on Taika-sarjaa valkoisena mökillä.

    Mukavaa viikon jatkoa Kati <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uu, valkoinen Taika on ihana ja sopii käytettäväksi ympäri vuoden. Nämä punaiset on vähän jouluiset. Samoin sinulle Teija! :)

      Poista
  9. Nätti tuo Taika, mulla vain yksi tuollainen kuppi:)

    VastaaPoista
  10. Löytyihän sitä TAIKAA. Minä en viitsinyt kuvata sitä tällä kertaa. Kauniit kuvat.

    VastaaPoista
  11. Ihansti kuvattu ihana aihe! Taika oli mielessä itselläkin ja Muumi oli toinen astia-aihe, joka kävi mielessä. Nämä kuvat tekivät kauniisti oikeutta näille hienoille astioille. Itselläni on kahvikupit valkoinen, sininen ja punainen ja mustavalkoinen, jossa viimeisessä ei ole vielä lautasta. Lisäksi on jotakin kulhoja ja isompia motteja, olen saanut kaikki lahjaksi:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, eivät kyllä ole värinsä puolesta helpoimmasta päästä kuvata. :)

      Poista
  12. Samaa pohdin aina punaisen kanssa! Kupit icat kuvissa hyvinnedukseen ja oikean värisiä. Minulla on vain yksi valkea ja yksi sininen. Sivusi aukeavat aina niin raikkaina, tykkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lämmin kiitos kauniista sanoistasi. :)

      Poista

Kiitos kun tulit vierailulle blogiini. Jos haluat, voit jättää jäljen vierailustasi vaikka kommentoimalla tätä postausta. Toivon, että viihdyit täällä ja että tulet pian uudestaan!

-Kati

© Villa Valko Lifestyle sisustusblogiMaira Gall