Me suomalaiset usein unohdamme, miten onnekkaita olemme kun meillä on neljä kaunista vuodenaikaa.  Erityisesti syksyn pimeimpinä kuukausina tuntuu, että meitä ihmisiä ei ole tarkoitettu asumaan tänne pimeään pohjolaan. Kuitenkin yleensä joulun aikoihin eteläsuomalaisetkin palkitaan lumisella maisemalla pitkän pimeyden päätteeksi.  Tämä vuosi ei ollut poikkeus ja lumi tuli jouluksi kuin tilauksesta.  Kipakat pakkaspäivät ovat mielestäni ihania. Lumi narskuu kenkien alla ja kylmä vihmoo ihoa.  Tänään meillä on ensimmäinen kunnon pakkaspäivä, mittari näyttää -20°C.

  

Onni on päivä, jolloin pääsen ulos kameran kanssa päivänvalossa.  Eilen minulla oli sellainen ihana päivä.  Teimme Bean kanssa lenkin maisemiin, joita olen usein ennenkin kuvannut tänne blogiin, mutta jotka näyttävät niin erilaisilta eri vuoden aikoina.  


Kuvausassistentti oli innoissaan, kun pääsi juoksentelemaan pellolla ja haistelemaan peurojen ja jänisten jälkiä. Nenäkarvat huurussa Bea nuuskutti metsän eläinten jälkiä ja minä räpsyttelin kameraa.  Nämä ovat meidän molempien lempihetkiä, olen siitä myös Bean puolesta aika varma! 




Lenkin päätteeksi maistui lämmin glögi. Harmaat lapaset ovat muuten äitini kutomat. Joulupukki toi minulle ruskeat samanlaiset.  Ne sopivat täydellisesti minun ruskeansävyiseen pitkään untuvatakkiini.  Nämä harmaat taas sopivat erityisesti valkoisen toppiksen kanssa.  Ne ovat niin ihanan lämpimät ja pehmeät!




Kipakkaa pakkaspäivää sinulle!

- Kati
---------------------------------------------

Winter wonderland

We were lucky enough to get white Christmas this year.  I took these pictures yesterday when I went for a lovely wintry walk in the fields with Bea, our miniature poodle.

Have a nice day!
- Kati